3 Ağustos 2013

tr.wiktionary.org/wiki/selâmet

Duygusal olarak yoğun geçen günün sondan önceki durağında, bireyselliğimizi korumaktan, özgürlüğümüzden, hayat amacımızdan ve ona hizmet etmeyen şeylere karşı nasıl tavır takınmamız gerektiği hakkında fikir yürütürken; "Öyle güçlüyüz, böyle kendimize yeteriz diyoruz ama değil be işte, insan hayatta sevgi ve destek arıyor," dedi.
Sabah tam da bunu düşünmüştüm, dedim ben de. İnsan nasıl da sosyal bir varlık aslında. Buna acziyet demeyeceğim- sadece duygusal ilişkilerde de değil ama bilmediğin bir adam geliyor, x -yoktan var oluyor ve gittiğinde eksiklik hissediyorsun, üzüntü vs gibi duygular. Çünkü beraberken tamamlanmış hissetmiştin. Kişisel gelişimin, birey olman, duygusal ve maddi kendine yetmen eyvallah cepte ama sadece kendi kendimize var olmamız gerekseydi, öpüşmek bu kadar güzel olmazdı.
Ve eğer karşılıklı duygu akışı ve sevdiğinle beraber olmak böyle güzelse ve gittiğinde üzülüyorsan, tekken hep biraz eksiksen -keşke herkes bunu itiraf edebilip; hem kendine hem ona; masaya oturduğunda dese ki, ben kendi kendime güzel yaşıyorum ama seninle olmaya ihtiyacım var, öyle daha bir güzel oluyorum ve sen olmadığında da yaşayacağım ama rengi solacak bir şeylerin dese, aynen böyle; açık açık dese bunu.
Ve keşke karşıdaki de "olmuş" biri olsa; en azından "olma" yolunda yol kat etmiş. Bunun değerini bilse, sunduğuna değer verse, sana karşılığını aynı değerle sunsa... Keşke artık insan insana, sen olmasan da olur omuz silkmesiyle suni kibir göstergeleri yapmak zorunda hissetmese..
Sonsuza kadar sürmek zorunda değil bu, bu olan artık "siz"e hizmet etmediğinde ya da başka şeyin ışığı göze daha cazip geldiğinde; adapla, insanlıkla, dialogla aynı değer duygusuyla, teşekkürle, helalleşerek yollar ayrılsa;
Dünya daha temiz bir yer olurdu.
Konuyla çok aşırı bir alakası var mı bilmiyorum ama hani çölde geçen bir mesel var, bir adam su istemiş de, öbürü ona su verirken, su isteyen onun atını alıp kaçmış. Yaya kalan, senden tek bir şey isteyeceğim, bunu kimseye anlatma demiş ya, eğer anlatırsan bir daha kimse çölde susuz kalana su vermek için durma cesareti gösteremez demiş ya.

Belli ki iliskilerde de ilk bir yerde zincir kırılıp, bozulmuş.

Yolunuz, zincirin bu bozuk halkalarından olmayanlarla kesişsin.

Kimse kimseyi sevmek zorunda değil, birini sevmeme halimiz, bize onu yargılama hakkı ve lüksünü de vermez. Tek yapmamız nezaketle ayrılmak.
Allah herkese sevmediği, durmak istemediği yer/kişi ve durumdan ayrılma güç ve imkanını versin.
Selametle ayrılanın işleri rast gitsin.
Selametle ayrılanın yolu ışık olsun.
Share/Bookmark

2 yorum:

  1. abi tam olarak bu işte ya. 'üstad' diyorum, help me 'üstad'! Keşke kenarındayken rastlasaydım uçurumun, aha! bu yazıya...

    YanıtlaSil