21 Ocak 2013

kızlar, gücenmece yok ya da isterseniz gücenin.

Çocuklaar ben geri döndüm-biraz.
Acaba yeni bi adres mi alsam dedim ama sonra da hayır dedim, artık acı aşk yok burada.
Ne var bilmiyorum ama kiminize "ayar" olarak gelebilecek hakikat ve yaşam dersi var ayhaha
valla bakın..

Bugün size biraz arkadaşlıktan bahsedeceğim:
Yıllar önce Z. bana: Önemli olan kötü gün değil iyi gün arkadaşlığı, gerçek olan odur demişti. Z benden 4 yaş büyük ama ben o zaman dediğinden hiçbir şey anlamamıştım.
Taa ki kendim yaşayıp, anlayıp, analiz edene kadar..

Bu laflarım özellikle kızlara, hatta belki sadece onlara zira 27,5 yaşımda öğrendim ki, erkeklerin bu taraklarda hiç bezi yok.
Şimdi siz kendinizi "iyi" zanneden kızlar olarak: iyiliğinizi ama ben arkadaş(lar)ımı çok seviyorum, hep dinliyorum, hep ona yardım edebilirim kötü olduğunda diyosunuz diil mi? Ve evet muhtemelen yapıyorsunuz da.
Tamaaaam.
Diyelim ki arkadaşınız, sizin sahip olduğunuz bir şeyi kaybetti: ,Mağruriyetle mi üzülüyorsunuz?
Ya da arkadaşınız, sizin de kaybettiğiniz bir şeyi mi kaybetti: Peki şimdi Schadenfreude?

Hıı?
Burada biraz soluklanıp düşünün kızlar.

2. adıma geçiyoruz
Bu sefer arkadaşınızın başına harika bir şey geldi
ve bu harika şey benzerinden siz de istiyordunuz ama sizde yok.
Hissettiğiniz ne?
Yoksa kıskanmaya mı başladınız?
Arkadaşa biraz hınç da var mı?

Yeter.

Bütün bunları hissettiğinizi ben biliyorum. Sorun yok, bunları aşabilirsiniz aşmasanız da ben çok umursamam, en fazla sizinle iletişimimi keserim, o kadar.
Ama ben bunu, sandığınız kadar "iyi ve sevgi dolu" olmadığınızı anlayın diye söylüyorum.
Yani "kendiniz" bilin diye.
Çünkü kendinizi bilmemeniz ve kendinizi bilmez halde bunun aksini bana ve dahilimde çevreye ispatlamaya çalışmanız, gören gözler karşısında sizi küçük düşürüyor.
Halbuki, kasaba kurnazlığınızı bir kenara bıraksanız, olmadığınız halde güçlü görünmeye çalışmasanız, açsanız kalbinizi ve deseniz ki, ben kendini incinmiş ve yeteri kadar iyi hissetmiyorum.
O zaman şimdi yaptığım gibi sizi ötelemem, aksine yanıma alırım.
Ama bunu şimdi gerçekten gerçekten "siz", "kendiniz" bilin diye söylüyorum.
Yoksa zaten benim kalbim radar, gözüm röntgen cihazı.
Share/Bookmark

2 yorum:

  1. "anybody can sympathize with the sufferings of a friend, but it requires a very fine nature to sympathize with a friend's success." demiş oscar wilde; yazının girişine ver italik'le.

    YanıtlaSil
  2. Ben şu ana kadar sanırım 1 ya da hatırlayanadığm biri varsa 2 diyelim kişinin sözünü dinlediğim için ve kim olduğunu bilmediğim için, isteğini reddetmek durumundayım.
    Ama burada dursun, iyiymiş.

    YanıtlaSil