24 Mayıs 2012

#iyikidoğdum

Yalan söylemeyeceğim, yalan söylememe gerek yok çünkü (bunu gene kullanayım mı?) bilen bilir bendeki yaşam şevki eksikliğini;
27 yıldır neşeden çok, melankoliye yakın halimi;
Kiminiz son aylardakı uğraşımı, acıdan kopmaya ettiğim niyeti, pür huzurdan önceki o nötr alana ayağımı korkak korkak atışımı, bazen koşup, bazen ürküp geri o tanıdık yuvama nasıl sığınmaya çalıştığımı.

Ama bugün hayatımda ilk defa dedim ki; iyi ki doğdum.
Doğmasaydım, ne Tolstoy'u sevebilirdim, ne Sabahattin Ali'nin güzel cümlelerini
Ne yıldızlara bakmaktan zevk alırdım, ne kahve içmekten
Doğmasaydım Eylül'ü koklayamazdım, uçaktan bulutlara bakamazdım
Süet ayakkabıları,  açık yavruağzını bilmez
mesela Zeynep'le hiç festivale gidemezdim
Bilginay'la gülemez, Merve'yle kolye seçemezdim
Ayça ve Merve dediklerimi anlamaz, Gülfem beni her halimle kabul etmezdi.
Her gece Aylin'e çatkapı çıkmanın rahatlığını bilemezdim.
Emre beni her yere götürüp, şımartmaz
Erkeklerime aşık olamazdım, büyüyüp hem akıllı hem güzel bir kadın olamazdım.

Evet, çocuğumu kaçırıp, kocamı öldürmediler
fakirlik çekmedim, annem babam sağ
Avrupa'ya gittim, yaşadım, en iyi okullarda okudum
her zaman üç şişe en pahalısından parfümüm oldu
ama kalbim hüzne yakın, çok ağladım

Ağlayıp, üzüldüklerime şükredecek olgunluğa henüz gelemedim,
ama bugün 27. yılım bitti.
Bu cümleyi en azından olumluları için söylemek için bile bu kadar beklemem gerekiyormuş ya olsun;

İyi ki doğdum.
Share/Bookmark

2 yorum:

  1. öylesine gezerken denk geldim,
    yeni yaşınız daha da mutlu olsun,
    hayata daha umutla bakacağınız her halinizden belli. baktım ki hiç yorum yok altta, bari ilk yorumu da ben yazayım dedim, zaten benim de yirmi yedi yılım yeni bitti, benim için de güzel bir özet oldu. teşekkürler ve huzurlu seneler.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim
    Huzur, isteyen herkesin olsun.
    Sevgiler

    YanıtlaSil