20 Eylül 2009

bir garip nepotist

Raflarım var benim, herkesin yerinin belli olduğu. alırım, koyarım, etiketlerim. Yerlerinde durmaları için tembihlerim. ilk anda onlara atfettiğim yerden-uygun bulduğum yerden, yukarı çıkmaları ya da alt rafa inmeleri hiç hoş değil. yorulurum. kafam atar kimi zaman, alıp çöpe de atabilirim hemen, az kullanılanların yanında durmasına bile dayanamam.
Tahmin edemeyeceğiniz kadar muhafazakârım. severim muhafazayı, sevdiklerimi muhafaza etmeyi. bu kelime aklıma hep, güçlü bir adam getirir, güçlü ayakları yere basan, enerjik bir adam. fakat ben çabuk yorulan, sinirleri harap olmaya yer arayan, kırılgan bir muhafazakârım.
dünya iyisi bir komşum var, ilk anda, tanıştığı herkese aynı mesafede dururmuş, aynı sevgiyle. Şaşırarak bakıyorum söylediklerine.
Benden ne denli farklı. Ben, ne kadar iltimas yanlısıyım.
Kimsenin ricası geçmez fakat burada. müdür de benim, hademe de, yeri geldiğinde kral-kraliçe değil asla, ben onu hiç olamadım. kendim çalar, kendim oynarım.
haksızlık ederim. hak-sız-lık.
hak edene istediğini vermem, hak etmeyene cömertim;
sonra ne yüzle yakınırım; hak ediyorum, ver bana, diye?
bu işin düsturu yok, kuralı, cezası hiç yok.
bana yazılanlara daha da gaddarım.
müzeye saklanacak kadar itinayla yazılmışları gözümü kırpmadan yırtar, silerim. En kaba, en gelişigüzelleri tutar, durur durur bakarım. Rastgele basılmış tuşların ekrana getirdikleri değildir gördüğüm, o tuşa dokunan parmağın sinir yoluyla bağlı olduğu beyinden geçenleri, salgıladığı hormonları belki, korkuları, bilinçaltını görürüm...
bir 7 harfe hikâyeler yazabilirim.
fakat en korkuncu o 5 harfli olan, o düşman.
Hayır
noktasız, tamı tamına 5 harf.
gelmediğinde, gelmesini yeğlettirecek kadar soğuk, o kadar gaddar ve yaklaştıkça uzaklaşacak kadar mesafeli.

"Hayır"ın Dile verdiğimiz en vahşi sözcük olduğunu bilmiyor musun?
Sen Tanrı'ya benziyorsun. O'na dua ederiz ve O, "Hayır" der. Sonra O'na "hayır"ı geçersiz sayması için dua ederiz ve O asla cevap vermez, "Arayın bulacaksınız" inancın nimetidir hâlâ
.
Share/Bookmark

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder