13 Ağustos 2009

pes etmem, tamah etmem

camekanın önünde duruyorum, amacım içimdeki tatlı yeme isteğini, isteğe en uygun yiyecekle karşılamak. karşımda onlarca çeşit, paketlerine bakıyorum-anlamama yetmiyor. tek tek tadlarını getiriyorum aklıma; kimi çok çikolatalı geliyor, kimi çok hamurlu. uzun uzun bakıyorum, bakarken biraz utanıyorum, satıcı gözlerini üzerime dikmiş-almamı bekliyor. o bekledikçe daha hızlı karar vermeye çalışıyorum fakat ters orantılı bir şekilde bütün yiyecekler bana daha da uzak geliyor. ya şuursuzca herhangi birini seçip alacağım, üstümdeki baskıya dayanamayarak ve büyük bir pişmanlık çökecek üstüme ya da direneceğim adama ve istemediğimi bildiğim bir şeyi sırf ona yenildim diye almak zorunda kalmayacağım. almayacağım. onun sıkıntısı sadece dükkandan çıkana kadar sürer. yeni bakkalda yenilenmişsindir, eski hatalarını bilmez, yeni satıcı, eski alışkanlıklarını. dilediğin gibi davranırsın. onda da mı bulamadın aradığını, yol üstünde çok bakkal var- kesmezse markete gir- daha büyük fakat eksisi beraberinde; daha Soğuk. seçim senin; ben kendime güvendim. istemediğim şeyi istiyorumuş gibi yapmadım. ve ikinci yolu seçtim. kusura bakmayın dedim, sizi oyaladığım için fakat ben canımın ne istediğinden tam emin değilim. aslında eminim ama şu anda galiba elinizde isteğime göre bir şey yok ve ben bu isteğimi rastgele bastırmaktan yana değilim. vaktim var, sabrım da, biraz arayacağım. peki dedi adam, nasıl isterseniz.
kuruyemişçiden çıkarken şansa en sevdiğim şarkılardan birine gelmiş sıra. biraz daha açtım sesini. aradığımı bulamasam da keyfim yerinde. en azından memnunum, istemediğim gofreti yiyip, ne ağzımın tadını bozdum, ne de güzel keyfimi. hala açım, hala istekli ve binlerce bakkal önümde beni bekleyen. vaktim bol, param var. elbet bulurum canımın en istediğini. bulamazsam istediğim tatlıyı, tuzlulardan denerim ben de.
artık kararım bu yönde; sevmediğim bir tatlıyı asla zorla yemiyorum. bana sunulana tamah etmiyor, bulamadıkça pes etmiyorum. maksat illa yemekse, hiçbir şekilde hayır diyemeyeceğim tuzlulara yönelirim ben de, onlar beni yarı yolda bırakmaz; biraz selanik gevreği belki de birkaç susamlı kandil simidi..
Share/Bookmark

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder