31 Ağustos 2009

böyle daha insansın

Neden gülmek normaldir sizlere göre?
arkadaşıyla alışveriş merkezinda yürürken güldüğünde biri, dönüp bakmazsınız ona.
ama ah bir ağlamayagörsün. üşüşürsünüz başına. zayıf bulursunuz. kiminiz içten, kiminiz görev savarak teselli etmeye çalışırsınız. susturmaya.
Ben bunu hiç anlayamam.
ağlamak;
insanın ilk bildiği,
dünyaya hoş geldiği ilk anda, ilk yaptığı edim değil midir?
gülmek ise hayli geç öğrenilmez mi?
geç ve nadir değil midir, ilkine nazaran.
ağlamak ise; ezeli ve ebedi.
siz bu gerçekleri unutmuş olabilir misiniz? ya da hiç bilmemiş.
ağlayana soğuk davrandığımda şaşırırsınız
ben ise hiç dokunmam, normaldir ve teselli gerektirmez.
ağlar
ağlar
ve sonra
şayet gerekirse,
susar.
fakat gülene şaşarım işte
Onu bu derece güldüren,
içindeki üzüntü nedir, hep bunu anlamaya çalışırım.

bazen ben de istiyorum sizin gibi olmayı,
gülenle gülüp,
ağlayana şaşırmayı.
Share/Bookmark

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder