18 Ağustos 2009

ahde vefa

soran ben değildim-yemin ederim. hiçbir şey talep etmemiştim. kendi söyledi ruhumu tamir edeceğini. bu işte usta değilmiş ama beni iyi edeceğine inanmış- görür görmez. beni de ikna eden zaten bu oldu; çünkü profesyonelliğin ve fabrikasyon olan her şeyin gözümde 5 kuruş değeri yoktur.
aldım ruhumu içimden, katlayıp, oturduğu koltuğun kenarına koydum.
"ne zaman biter", ya da "iyi yaparsın değil mi" gibi cümleler sarfetmedim, bunu soracak kadar söz söylemeye muktedir hissedemedim kendimi bu konuda fakat güvenim çoktu ona, ona ve yapacağı işin mükemmelliğine.
ağzımdan çıkan sadece bu oldu; "koydum o zaman buraya." - anlamı bozuk, rastgele söylenmiş, tek amacı dikkati oraya yöneltmek olan birkaç kelime..
ve aşka geldi, başımı döndürdü.. bildiği en yerinde deyimleri, en tatlı sıfatları dizdi önüme, ve ballandıra ballandıra anlattı, en sonunda elde edeceğim şeyin güzelliğini; en kısa zamanda yapacağım, hem de öyle bir yapacağım ki sen bile inanamayacaksın deyip umutlandırdı. ayaklarım yerden kesik, günlerce öyle dolandım durdum. hayal ettiklerim zaten onun izin verdikleriydi, kendimden hiçbir şey eklemediğime sizi nasıl inandirabilirim bilmiyorum.
fakat onun zihni benimkinden farklı işliyormuş. benim bundan bir şey ummam garipmiş hatta tamir edeceğine değil inanmak, sanmamam bile lazımmış.
sanmam bile abesmiş.

çünkü sonra hiç ses çıkmadı.

şimdilerde kapısının önünde ya da evimde kanepemde kıvranırken ve inanamazken; değil bitmiş halini, verdiğimi bile geri almaktan/ istemekten çekiniyorum.
şaşırıp duruyorum, yana yakıla etrafıma soruyorum-konuşmamaya yemin ettiğim halde. durup dururken, söz verip de yapmamasına nedenler bulmaya çalışıyorum. ona yakıştırıp biçtiğim hataları alıp, hiç acımadan masumiyetime, kendime dikiyorum.
çünkü diyorum, olanca sukunetiyle bu kadar normal karşıladığı bir şeye,benim bu denli şaşmam,
olsa olsa benim hatamdır.
somut nedenlere dayandıramasam da suçluluğumu,
tekrarlıyorum sürekli içimden ve kimi zaman kendimi tutamayıp, sesli;
olsa olsa benim hatamdır.
olsa olsa
benim hatamdır.
Share/Bookmark

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder