30 Mayıs 2009

sen onlara benzeme

"Ne yazık ki bu dokunaklı gezegenin başka yerlerinde olduğu gibi burada da anahtar sözcük taklit, en yüksek hedef de prestij. Genel durum hakkında tasalanmak bana düşmez, ama ben de çelikten yapılmış değilim sonuşta. Bu muhteşem, sağlıklı, bazen kaydadeğer ölçüde yakışıklı olan çocukların pek azı olgunlaşacak. Yürek dağlayan görüşüm odur ki, çoğu yalnızca ihtiyarlayacak. İnsan yüreğinin tahammül edebileceği bir manzara mıdır bu?"
J.D.S


tam karşımda
kürsüde resmin orijinali-ki zaten o da düşüncenin kötü bir taklidi.
ve taklidin bozuk taklitleri
perdede, ekranda, elimdeki kitapta, yanımdaki ukala kadının elindeki kitapta ve onun yanındakinin ve onun yanındakinin ve binlerce insanın evinde-kiminin çoktan çöpünde, kiminin kütüphanesinde.
ve ben değil resminin orijinalini, dimağdaki en saf en temiz halini istiyorum senin.
bu yüzdendir bedeninle mutlu olamayışım
ve tam da bu yüzdendir sevgimin bu denli temiz ve bu denli derin oluşu.
üzülüyorum, senin herkesin birbirinden az farkla sahip olduğu deri ve ete bürünmüş olduğunu görünce.
güzelliğin ziyan oluyor.
Share/Bookmark

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder